AJAX FC

Μια σειρά 4 προπονήσεων

Image Παρακάτω περιγράφεται μια ενότητα που αποτελείται από τέσσερις προπονήσεις του ‘Aγιαξ που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια 4 ημερών.
Σας παραθέτουμε τα πιο σημαντικά στοιχεία και πρακτικές που παρατηρήθηκαν σε αυτές.

 

Μέρα 1η :

Προθέρμανση

Οι παίχτες προθερμαίνονται τρέχοντας από την μεγάλη περιοχή μέχρι τη γραμμή του κέντρου, 4-5 φορές, και πραγματοποιώντας κάποιες ασκήσεις όπως: σήκωμα των γόνατων ψηλά, σκίπινγκ, πλάγια βήματα, διασταυρούμενα βήματα, εσωτερικές και εξωτερικές ημικυκλικές περιστροφές του κορμού, όπισθεν τρέξιμο, και μικρά σπριντ. Έπειτα κάνουν διατάσεις, και παίζουν σε ζευγάρια πάσες με μία επαφή και πάσες με την μπάλα ψηλά στον αέρα.

AJAX1 Πάσες και σουτ.
3 παίκτες γυρίζουν και κάνουν πάσα στον τέταρτο ο οποίος παίρνει την μπάλα και πηγαίνει από την εξωτερική πλευρά του κώνου για να σουτάρει στο τέρμα. Οι παίχτες μετακινούνται κατά μια θέση με τον παίκτη που σουτάρει να πηγαίνει έπειτα στην θέση έναρξης. Η σκούρα ομάδα χρησιμοποιεί το αριστερό πόδι ενώ η άσπρη ομάδα χρησιμοποιεί το δεξί πόδι.

Κλιμάκωση.
• Προσθήκη μιας πάσας παραπάνω του τρίτου και του τέταρτου παίχτη μεταξύ τους.
• Οι παίκτες που σουτάρουν κατευθύνονται τώρα στις αντίθετες εστίες.
• Προσθήκη ενός αμυντικού.
• Δημιουργία κατάστασης 2 εναντίον 2 μετά τη διαδικασία των πασών.
Αποθεραπεία
Η προπόνηση τελειώνει με τζόκινγκ και διατάσεις.

 


 

Μέρα 2η


Παραλλαγή
Όπου δίνουν οι παίχτες πηγαίνουν.
Image

 

Παιχνίδι με τρεις ζώνες.
Image Σε μια κατάσταση 4 εναντίον 1, η σκουρόχρωμη ομάδα πρέπει να αλλάξει τέσσερις πάσες πριν κάνει μεγάλη μπαλιά στην άσπρη ομάδα η οποία θα κάνει το ίδιο.

 

Κίνηση της μπάλας.
Παιχνίδι με δύο επαφές της μπάλας με τον τερματοφύλακα να μπορεί να παίξει μόνο με μία. Ο τερματοφύλακας ξεκινά το παιχνίδι δίνοντας τη μπάλα σε έναν από τους τέσσερις σκουρόχρωμους αμυντικούς. Αυτοί προσπαθούν να περάσουν την μπάλα στον επιθετικό τους ο οποίος βρίσκεται στη ζώνη οποία σχηματίζεται από την διακεκομμένη γραμμή και από την γραμμή του κέντρου. Μόλις αυτοί κάνουν την πάσα, μόνο ένας αμυντικός μπορεί να βοηθήσει τον επιθετικό και μαζί να προσπαθήσουν να βγάλουν τη μπάλα έξω από την γραμμή του κέντρου.
Image
Κλιμάκωση.
• Προσθήκη παιχτών, παιχνίδι στα ? του γηπέδου, και δημιουργία μιας δεύτερης εστίας και τερματοφύλακα.
• Εισαγωγή της διάστασης του πλάτους στην προπόνηση τοποθετώντας πλευρικούς παίχτες και ζώνες πέντε μέτρων στις 2 πτέρυγες του γηπέδου.

 

Παιχνίδι με δύο ζώνες.
Image Οι παίκτες της ομάδας που έχουν στην κατοχή τους την μπάλα πρέπει να αλλάξουν μεταξύ τους τουλάχιστον τρεις πάσες, στο τετράγωνο που βρίσκονται, πριν κάνουν μεγάλη μπαλιά στον ελεύθερο παίκτη στη μακρινή πλευρά του δεύτερου τετραγώνου. Έπειτα μετακινούνται όλοι στο επόμενο τετράγωνο, και προσπαθούν να δώσουν πάσα στο νέο ελεύθερο παίχτη. Οι περιφερειακοί παίκτες υποστηρίζουν την ομάδα που έχει στην κατοχή της την μπάλα έχοντας τον περιορισμό της μίας επαφής
Στόχοι.
• Κίνηση και υποστήριξη.
• Δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων για μεγάλες πάσες κάτω από πίεση.
• Παιχνίδι σε υψηλό τέμπο.

 

 

Παιχνίδι στην μεγάλη περιοχή

Image Χρησιμοποιώντας τη μεγάλη περιοχή, 3 παίχτες και ένας τερματοφύλακας υπερασπίζουν την εστία τους από μια επίθεση 3 παικτών. Άλλοι 3 ελεύθεροι παίκτες, οι οποίοι παίζουν με μία επαφή της μπάλας, τοποθετούνται γύρω από την μεγάλη περιοχή. Όταν οι αμυντικοί έχουν την μπάλα, προσπαθούν να την κρατήσουν στην κατοχή τους έχοντας και τη βοήθεια του τερματοφύλακα. Μόλις οι επιθετικοί κερδίσουν την μπάλα, πρέπει να σκοράρουν όσο πιο γρήγορα γίνεται, έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και τους ελεύθερους παίκτες εάν το επιθυμούν.
Παρατήρηση.
Οι παίκτες που βρίσκονται έξω από την μεγάλη περιοχή μπορούν να αλλάζουν θέσεις με κάποιον από τους επιθετικούς, αλλά ο αριθμός των εσωτερικών παιχτών πρέπει να παραμένει πάντοτε σταθερός (3).

 

Συνεχείς πάσες.
Image Χρησιμοποιώντας δύο μπάλες και τοποθετώντας δύο ή περισσότερους παίκτες σε κάθε σταθμό, οι παίκτες πηγαίνουν εκεί που δίνουν με μία επαφή της μπάλας.

 

Image Η προθέρμανση γίνεται με τον ίδιο τρόπο που έγινε και την προηγούμενη μέρα, και η ομάδα χωρίζεται σε δύο γκρουπ από 12 παίκτες. Το κάθε γκρουπ παίζει 5 εναντίον 5 παιχνίδι κατοχής της μπάλας με δύο επαφές και με δύο εξωτερικούς παίκτες οι οποίοι βρίσκονται στις δύο άκρες του γηπέδου ( και παίζουν με μία επαφή μόνο ). Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να πάρει η κάθε ομάδα την μπάλα από τον έναν περιφερειακό παίχτη και μετά χωρίς να την χάσει να τη μεταφέρει στον άλλον.
Κλιμάκωση.
Έπειτα οι παίκτες παίζουν με μια επαφή της μπάλας.

Αποθεραπεία
Όλοι οι παίκτες κάνουν έξι σπρίντ, χαλαρό τζοκινγκ και διατάσεις.

Μέρα 3η

Η προθέρμανση είναι ίδια με τις προηγούμενες μέρες. Έπειτα οι παίχτες κάνουν μια απλή άσκηση με σέντρες, όπου δουλεύουν την ολοκλήρωση της φάσης με μια επαφή.

 

Μετά συμμετέχουν σε μία άσκηση 4 εναντίον 4, με δύο παιχνίδια να πραγματοποιούνται ταυτόχρονα σε δύο τετράγωνα.
Ο στόχος είναι να μεταφερθεί η μπάλα από τη μία πλευρά του τετραγώνου στο άλλο. Ο κάθε παίκτης χρεώνεται έναν αντίπαλο της άλλης ομάδας, και αν ο προσωπικός του αντίπαλος σκοράρει πραγματοποιεί για τιμωρία κάποια σπριντ στο τέλος της προπόνησης.
Image

 

Κλιμάκωση.
Ή ίδια άσκηση μεταβάλλεται από μια κατάσταση 4 εναντίον 4, σε μια άλλη 8 εναντίον 8 με τερματοφύλακες. Μετά πάλι πίσω σε ένα απλό 4 εναντίον 4 με δύο ελεύθερους παίκτες οι οποίοι βοηθούν την ομάδα που έχει στην κατοχή της την μπάλα, παίζοντας σε δύο ζώνες - τετράγωνα. Ο στόχος είναι πάλι να φτάσει η μπάλα από τη μια πλευρά του τετράγωνου στην άλλη. Αυτή τη φορά μόνο τρεις παίκτες της ομάδας που δεν έχει στην κατοχή της την μπάλα μπορούν να προχωρήσουν στη ζώνη του αντιπάλου δημιουργώντας έτσι μια κατάσταση 6 εναντίον 3.

Η προπόνηση τελειώνει με ένα παιχνίδι 9 εναντίον 10 με τερματοφύλακες στο μισό του γηπέδου. Η αμυνόμενη ομάδα των 9 παιχτών είναι υποχρεωμένη να βγάλει την μπάλα από την άμυνα και να την δώσει στα χέρια του τερματοφύλακα οποίος βρίσκεται στη γραμμή του κέντρου. Οι άλλοι βάζουν γκολ κανονικά στην άλλη εστία.

Μέρα 4η

Κάνοντας την ίδια προθέρμανση με τις προηγούμενες μέρες, οι παίχτες χωρίζονται σε δύο γκρουπ των 11 και παίζουν εικονικό παιχνίδι έχοντας και οι δύο ομάδες τη διάταξη του 3-3-1-3. Έπειτα οι παίχτες χωρίζονται σε δύο νέα γκρουπ. Το γκρουπ 1 έχει 7 παίκτες γύρω από ένα τετράγωνο πλευράς 10 μέτρων και έναν παίχτη στο εσωτερικό του. Οι εξωτερικοί παίχτες κάνουν πάσες στον εσωτερικό ο οποίος επιστρέφει την πάσα στον επόμενο με την φορά των δεικτών του ρολογιού. Η άσκηση μεταβάλλεται, προσθέτοντας δύο παίκτες στο εσωτερικό του τετραγώνου και μετατρέποντάς την σε μια κατάσταση 6 εναντίον 2.

 

Στο γκρουπ 2 ( βλέπε σχήμα ) οι παίκτες παίζουν ένα παιχνίδι 6 εναντίον 6 με 6 μικρές εστίες από κώνους. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι για την ομάδα που έχει στην κατοχή της την μπάλα να αλλάξει πρώτα δεκαπέντε πάσες και μετά να προσπαθήσει να σκοράρει όσες πιο πολλές φορές είναι δυνατόν περνώντας μέσα από τις μικρές εστίες. Η άσκηση διαρκεί 20 λεπτά, και μετά οι παίχτες χαλαρώνουν και κάνουν διατάσεις.
Image

 


Το απόγευμα, οι παίχτες επιστρέφουν για μια ελαφριά προπόνηση. Χωρίζονται σε τρία γκρουπ των 8, και πραγματοποιούν διαφορετικές ασκήσεις τεχνικής αλλάζοντας γκρουπ κάθε 10 λεπτά. Μετά παίζουν ποδο-τένις, ένα παιχνίδι κατοχής μικρών διαστάσεων 4 εναντίον 4, και ένα παιχνίδι 4 εναντίον 4 με δύο τέρματα στη μεγάλη περιοχή όπου οι παίκτες μπορούν να βάζουν γκολ και στις δύο εστίες. Έπειτα κάνουν χαλαρό τζόκινγκ και διατάσεις τελειώνοντας τις προπονήσεις της εβδομάδας.

 

 

Leave your comments

Guest
Κυριακή, Οκτώβριος 22, 2017
0 characters
terms and condition.
  • No comments found