Video List

AA ΤΙΤΛΟΣ ΓΛΩΣΣΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΠΕΔΟ / ΗΛΙΚΙΕΣ 101 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ       102 ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕ 2 ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΑ 3-5-2, 4-4-2,
4-3-1-2, 3-4-1-2   103 ΓΕΡΜΑΝΙΚH ΣΧΟΛΗ,  DFB PART 1 ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ   ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ 104 ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΕ 3 ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΑ     105 ΓΕΡΜΑΝΙΚH ΣΧΟΛΗ, DFB PART 2 ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ   ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ 106 ΟΛΛΑΝΔΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΠΡΟΠΟΝΟΝΤΑΣ Κ 8 ΑΓΓΛΙΚΑ   ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ 107 ΟΛΛΑΝΔΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΠΡΟΠΟΝΟΝΤΑΣ Κ 12 ΑΓΓΛΙΚΑ   ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ 108 ΒΑΡΖΙΛΙΑΝΙΚΗ ΣΧΩΛΗ,  ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΓΓΛΙΚΑ     109 ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΑ     110 ΓΡΗΓΟΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΗ ΑΓΓΛΙΚΑ     111 ΙΤΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ : ΠΡΟΠΟΝΙΝΤΑΣ ΤΟ 4 4 2 ΑΓΓΛΙΚΑ     112 ΟΛΛΑΝΔΙΚΗ ΣΧΟΛΗ¨ΣΤΗΜΕΝΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΑ     113 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΛΙΟΝΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΦΑΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΑ     114 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ : ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ & ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΓΓΛΟΥΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΑΓΓΛΙΚΑ     115 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ: ΑΜΥΝΑ ΣΕ ΣΤΗΜΕΝΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΑ     116 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ: ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ ΤΡΙΤΟ ( ΜΕΡΟΣ 1ο ) ΑΓΓΛΙΚΑ     117 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ : ΑΜΥΝΑ ( ΜΕΡΟΣ 1ο ) ΑΓΓΛΙΚΑ     118 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΛΙΚΑ     119 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ: ΠΑΣΣΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΑΓΓΛΙΚΑ     120 ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΑΓΓΛΙΚΑ     121 ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΝΤΑΣ ΚΕΝΟ ΧΩΡΟ
(1ο ΜΕΡΟΣ) ΑΓΓΛΙΚΑ     122 ΟΛΛΑΝΔΙΚΗ ΣΧΟΛΗ: ΣΤΗΜΕΝΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΑ     123 ΚΑΛΗ ΑΜΥΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΜΕ ΑΓΓΛΙΚΑ                

 

Εβδομαδιαίο Πλάνο

Το εβδομαδιαίο πλάνο προπόνησης μιας ομάδας θα πρέπει να το χαρακτηρίζει η συνέπεια. Πως όμως δημιουργείται ένα εβδομαδιαίο πλάνο προπόνησης? Για να γίνει αυτό χρειάζεται προσεκτική σκέψη καθώς και μελέτη πολλών παραγόντων που θα επιτρέψει στην ομάδα να αφομοιώσει το πρόγραμμα και η προπόνηση να γίνει πιο αποτελεσματική.   Βελτίωση στο βασικό στιλ παιχνιδιού της ομάδας. Βελτίωση της τακτικής της ομάδας και των συστημάτων. Ατομική προπόνηση σε ορισμένους παίκτες ή ορισμένα γκρουπ παιχτών. Προπόνηση σε συγκεκριμένες θέσεις. Σταθεροποίηση της βασικής κατάστασης. Το εβδομαδιαίο πλάνο της προπόνησης θα πρέπει να συντάσσεται σύμφωνα με τους παραπάνω στόχους και τις παρατηρήσεις των προηγούμενων αγωνιστικών. Έτσι θα μπορέσει να δοθεί η κατάλληλη έμφαση στους τομείς που χρειάζεται και να γίνει η σωστή προετοιμασία για το επόμενο παιχνίδι. Ο προγραμματισμός της εβδομάδας. Παρακάτω δίνουμε ένα πλάνο εβδομάδας συγκεκριμένων ημερών της Τρίτης, της Πέμπτης και της Παρασκευής. Την Τρίτη επικεντρωνόμαστε σε προπόνηση της φυσικής κατάστασης με την μπάλα. Την Πέμπτη υπάρχει ένα εντατικό πρόγραμμα προπόνησης της τεχνικής και την Παρασκευή προπονούμε σε γκρουπ παιχτών ( σε διάφορους τομείς τακτικής ) ή όλη την ομάδα σε συμπεριφορές τακτικής. Η δομή της προπόνησης θα πρέπει να είναι σύνθετη, με προσθήκη καινούργιων στοιχείων. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι ασκήσεις της φυσικής κατάστασης γίνονται με προσανατολισμό το ποδόσφαιρο. Οργάνωση των προπονητικών ενοτήτων. Οι προπονητικές ενότητες πρέπει να έχουν τα παρακάτω γενικά χαρακτηριστικά: Το πρόγραμμα της προθέρμανσης γίνεται με μπάλα έτσι ώστε να εξασκείται ταυτόχρονα και η τεχνική των παιχτών. Όταν γίνεται το ζέσταμα με μπάλα οι παίκτες προετοιμάζονται καλύτερα για το κυρίως μέρος της προπόνησης. Η διάρκεια του προγράμματος της προθέρμανσης σταδιακά και συστηματικά αυξάνεται. Το κύριο μέρος της προπόνησης αποτελείται από μία ή δύο ενότητες τεχνικής - τακτικής. Σημαντικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων της προπόνησης αποτελεί η κατάλληλη διάρκεια των ασκήσεων με τα ανάλογα διαστήματα ανάπαυσης. Στην τελευταία φάση της προπόνησης αναλύονται τα σημεία έμφασης στην τεχνική και στην τακτική. Στο τέλος ανάλογα και με την επιβάρυνση που έχουν δεχτεί οι παίκτες εφαρμόζεται και το κατάλληλο πρόγραμμα αποθεραπείας. Πότε πρέπει να γίνεται η συζήτηση. Στην πρώτη προπόνηση της εβδομάδας ( Τρίτη ) αναλύονται και εξηγούνται στους παίκτες οι δραστηριότητες και τα κύρια θέματα του προγράμματος της εβδομάδας. Στο τέλος της τελευταίας προπονητικής ενότητας πραγματοποιείται η ομιλία του προπονητή προς τους παίκτες για το ερχόμενο ματς.  
Σημαντικά στοιχεία τακτικής για το πλάνο της εβδομάδας. Αρνητικά στοιχεία που παρατηρούνται στα τελευταία παιχνίδια: Αδυναμία στον επιθετικό τομέα ( Τρίτη ). Η ομάδα όταν έχει αριθμητικό πλεονέκτημα δεν είναι αποτελεσματική( Πέμπτη). Προετοιμασία για το ερχόμενο παιχνίδι: Ολοκλήρωση των φάσεων (όλες τις μέρες ). Ανάπτυξη παιχνιδιού από τα πλάγια ( Παρασκευή ). Μεταφορά του παιχνιδιού από κλειστό χώρο σε ανοιχτό ( Παρασκευή ). αντιπάλου που στηρίζεται στη δύναμη και στο ψηλό παιχνίδι ( Παρασκευή ). Προπονητική ενότητα Τρίτης: Μονομαχία Προθέρμανση. 1) Ζέσταμα με την μπάλα. Περιγραφή της άσκησης. Όλοι οι παίκτες εκτός του τερματοφύλακα ντριμπλάρουν ελεύθερα με την μπάλα μέσα στην μεγάλη περιοχή. Μετά από 3 λεπτά αλλάζουν άσκηση: Ντριμπλάρισμα της μπάλας και με τα 2 πόδια. Ντριμπλάρισμα με το εσωτερικό και το εξωτερικό του ποδιού. Τράβηγμα της μπάλας με την σόλα του παπουτσιού και με τα 2 πόδια. Πραγματοποίηση διαφόρων προσποιήσεων και σταδιακή αύξηση του τέμπο. Διατάσεις. 2) Ντριμπλάρισμα της μπάλας με αλλαγή γηπέδου. Οργάνωση Όπως βλέπουμε και από το σχήμα δημιουργούμε 2 τετράγωνα στις γωνίες της μεγάλης περιοχής και άλλα 2 με τις ίδιες διαστάσεις πίσω από την γραμμή του κέντρου, και τοποθετούμε τους παίκτες σε καθένα από αυτά έχοντας το κάθε τετράγωνο τον ίδιο αριθμό παιχτών. Ο τερματοφύλακας ζεσταίνεται ξεχωριστά από την ομάδα.   Λειτουργία Οι παίχτες ντριμπλάρουν ελεύθερα μέσα σε κάθε τετράγωνο, και με το σήμα του προπονητή κάνουν μια προσποίηση και τρέχουν γρήγορα με την μπάλα στο απέναντι τετράγωνο. Ο προπονητής μπορεί να μεταβάλει την κατεύθυνση στην οποία κινούνται οι παίχτες : απέναντι, αντίθετα με τη φορά των δεικτών του ρολογιού, διαγώνια. Παραλλαγές. Αντί οι παίκτες να ντριμπλάρουν μέσα στο χώρο, παίζουν την μπάλα στον αέρα με τα πόδια, και με το σήμα του προπονητή αλλάζουν τετράγωνο με ή χωρίς αυτήν. Κατά τη διάρκεια που οι παίκτες ντριμπλάρουν την μπάλα μέσα στο τετράγωνο να πραγματοποιείται ένας συγκεκριμένος αριθμός προσποιήσεων που έχει υποδείξει ο προπονητής.   Συντονισμός και ταχύτητα. Οργάνωση. Τοποθετούμε στο έδαφος 5 ράβδους την μία πίσω από την άλλη, μπροστά από το γκρουπ των παιχτών. Αριστερά και δεξιά δημιουργούμε 2 σχηματισμούς των 5 ράβδων με μορφή πυραμίδας και λίγο πιο μπροστά άλλες 5 οι οποίες είναι διατεταγμένες σε σειρά. 8 μέτρα πιο δεξιά από την τελευταία συστοιχία τοποθετούμε έναν κώνο. Ασκήσεις. Αυτοσχεδιάστε δικές σας ασκήσεις ( γρήγορα βήματα, σκίπινγκ, ψηλά γόνατα, πλάγια βήματα, πλάγιο σκίπινγκ, τρέξιμο προς τα πίσω κ.τ.λ.). Σε όλες ασκήσεις,τις για να δουλέψουν οι παίχτες στην έκρηξη να κάνουν σπρίντ από την τελευταία ράβδο της τελευταίας συστοιχίας μέχρι τον κώνο. Παραλλαγή. Στον κώνο να βρίσκεται ένας τερματοφύλακας ο οποίος να πετάει τη μπάλα στους παίχτες με τα χέρια κι αυτοί να την επιστρέφουν με μια επαφή. Κύριο θέμα 2 1 εναντίον 1 σε χώρο ίσο με την έκταση δύο μεγάλων περιοχών.   Οργάνωση και λειτουργία.   Σχηματίζουμε 2 ομάδες ( άμυνα εναντίον επίθεσης ) με 2 εστίες με τερματοφύλακες. Κάθε μονομαχία μεταξύ 2 παικτών αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος της μονομαχίας, ο παίκτης που θεωρείται επιθετικός και βρίσκεται στην αντίπαλη μεγάλη περιοχή δέχεται την πάσα με τα χέρια από τον τερματοφύλακα του. Όταν πάρει την μπάλα προσπαθεί να ξεπεράσει τον αμυντικό και να βάλει γκολ στην αντίπαλη εστία. Εάν ο αμυντικός κλέψει την μπάλα προσπαθεί να βάλει γκολ στην αντίπαλη εστία. Κάθε επίθεση τελειώνει: σε 45 δευτερόλεπτα, όταν μπει γκολ, όταν η μπάλα βγει άουτ, και τότε ξεκινάει το επόμενο ζευγάρι. Στο δεύτερο μέρος της μονομαχίας οι ρόλοι αντιστρέφονται και η άσκηση τώρα ξεκινάει από τον άλλο τερματοφύλακα που δίνει την μπάλα στον συμπαίχτη του ο οποίος πριν ήταν αμυντικός και τώρα έχει το ρόλο του επιθετικού. 1 εναντίον 1 που γίνεται 3 εναντίον 3. Οργάνωση και λειτουργία. Όπως πριν. Τώρα ο κάθε παίκτης έχει 2 άτομα στην ομάδα του οι οποίοι είναι έτοιμοι να συμμετάσχουν στην άσκηση. Ο τερματοφύλακας της ομάδας που αμύνεται δίνει την μπάλα στον επιθετικό 1 (κόκκινος) και αυτός προσπαθεί να σκοράρει απέναντι και να ξεπεράσει τον αμυντικό 1( μπλέ ) ο οποίος τρέχει γρήγορα πάνω του να τον μαρκάρει, προσπαθώντας να του κλέψει την μπάλα. Αν όμως ο αμυντικός ακουμπήσει την μπάλα, μπαίνουν μέσα στο παιχνίδι και οι υπόλοιποι 4 παίκτες οι οποίοι βρίσκονται δίπλα από τις 2 εστίες δημιουργώντας έτσι μια νέα κατάσταση 3 εναντίον 3, και προσπαθώντας η κάθε ομάδα να βάλει γκολ στην αντίπαλη εστία. Οι επόμενοι ξεκινούν μόλις η μπάλα μπει γκολ ή βγει άουτ. Διάρκεια παιχνιδιού: Μάξιμουμ 3 λεπτά.   Για το τέλος της προπόνησης παίζουμε ένα παιχνίδι 8 εναντίον 8 από την μία μεγάλη περιοχή ως την άλλη.   Προπονητική ενότητα Πέμπτης: Αριθμητικό πλεονέκτημα για τους επιθετικούς. Προθέρμανση. 1) Άσκηση με ζευγάρια – Πάσα- Κοντρόλ και κίνηση με την μπάλα. Οργάνωση Μία μπάλα ανά 2 παίχτες. Διάφορες ασκήσεις Ελεύθερες πάσες μεταξύ των δύο παικτών σε απόσταση λιγότερη των 20 μέτρων. Συρτές πάσες με το εσωτερικό, κοντρόλ και κίνηση με την μπάλα. Συρτές πάσες με το εσωτερικό, κοντρόλ και κίνηση με την μπάλα με στροφή του σώματος του παίχτη κατά 90ο. Συρτές πάσες με το εσωτερικό, κοντρόλ και κίνηση με την μπάλα με προσποίηση και αύξηση του τέμπο. Διατάσεις.   2) Γκρουπ των 3 με μία μπάλα. Οργάνωση Μία μπάλα για τους 3 παίκτες Α, Β, Γ οι οποίοι κάνουν πάσες μεταξύ τους.   Διάφορες ασκήσεις Ο Α ξεκινάει παίζοντας το «ένα – δύο» με τον Β και ύστερα ο Α παίζει τον Γ. Ο Γ παίζει τον Α , ο τελευταίος αφήνει την μπάλα και ο Γ δίνει στον Β και ούτω καθεξής. Ο Α παίζει μεγάλη μπαλιά στον Β, και ο Β παίρνει την μπάλα και παίζει το ένα - δύο με τον Γ. Ο Γ μετά το «ένα- δύο» πρέπει να ανοιχτεί έτσι ώστε όταν θα πάρει την μπάλα ο Β να μπορέσει να του κάνει μεγάλη μπαλιά και η άσκηση συνεχίζεται ούτω καθεξής. (Σχήμα) Ο Α ο Β και ο Γ τοποθετούνται πάνω στους κώνους που ορίζουν ένα τρίγωνο ( 3 έως 4 μέτρα). Η διαδικασία της άσκησης είναι η εξής: Ο κάθε παίκτης πριν δεχτεί την μπάλα θα έχει κάνει δύο τρία βήματα εμπρός, έπειτα θα δίνει την πάσα στον επόμενο και θα επιστρέφει γρήγορα πίσω στον κώνο του. Η μπάλα μεταφέρεται κυκλικά. Για να αυξηθεί ο ρυθμός της άσκησης μπορούμε αν θέλουμε να βάλουμε και δύο μπάλες.   Κύριο θέμα   Αριθμητικό πλεονέκτημα - μειονέκτημα. Οργάνωση. Τοποθετούμε 2 μετακινούμενες μεγάλες εστίες στις δύο γωνίες της μεγάλης περιοχής και πάνω στη γραμμή του κέντρου βάζουμε 4 μικρές εστίες. Σχηματίζουμε σε αυτό το χώρο δύο γήπεδα όπου στο ενδιάμεσο τους υπάρχει μια ζώνη πλάτους 8 μέτρων. 3 εναντίον 2 και 3 εναντίον 2 Η μπάλα επιτρέπεται να μεταφέρεται από το ένα γήπεδο στο άλλο. Σε κάθε γήπεδο τοποθετούνται 3 επιθετικοί (κόκκινοι), οι οποίοι βάζουν γκολ στη μεγάλη εστία με τον τερματοφύλακα και 2 αμυντικοί (μπλε), οι οποίοι προσπαθούν να βάλουν γκολ στις δύο μικρές εστίες. Προσοχή, ο κανονισμός του οφσάιντ να ισχύει. Μόνο οι μπλε παίχτες μπορούν να μεταφέρονται από το ένα γήπεδο στο άλλο έτσι ώστε να εξισορροπούν το αριθμητικό τους μειονέκτημα. Οι επιθετικοί έχουν περιορισμένες επαφές της μπάλας.     Επίλογος   1) 8 εναντίον 8 με 6 εστίες. Περιγραφή της άσκησης. Δημιουργούμε ένα χώρο παιχνιδιού που ορίζεται από τα 2/3 του κανονικού γηπέδου με 2 μεγάλες εστίες και 4 μικρές. Οι μικρές εστίες τοποθετούνται στα 6 μέτρα απόσταση από το κάθε κόρνερ. 8 εναντίον 8 με 6 τέρματα (οι μεγάλες εστίες με τερματοφύλακες).   Επιθετικός τομέας Ανάπτυξη από τα πλάγια. Αλλαγή παιχνιδιού. Προσπάθεια για απόκτηση αριθμητικού πλεονεκτήματος.   Αμυντικός τομέας. Αλληλοκάλυψη. Παραλλαγή. Τα μικρά τέρματα μπορούν να τοποθετηθούν πιο ψηλά έτσι ώστε να χρησιμοποιούνται για εστίες ντριπλαρίσματος και οι αμυντικοί να αναγκάζονται να πιέζουν πιο ψηλά.  
  Προπονητική ενότητα Παρασκευής: Δημιουργία ευκαιρίας. Προθέρμανση. 1) Χάντμπολ με κεφαλιές. Περιγραφή της άσκησης. Δημιουργούμε ένα γήπεδο διαστάσεων 30 x 40 μέτρα όπου παίζουν 8 εναντίον 8 ( 9 εναντίον 9) χάντμπολ βάζοντας γκολ με κεφαλιές σε 2 τέρματα. Οι πάσες δίνονται με την μπάλα στον αέρα, και δεν επιτρέπεται να την χτυπούνε στο έδαφος ( σε στιλ μπάσκετ) ούτε να κάνουν «σκαστές» πάσες ειδάλλως η μπάλα θα δίνεται στην άλλη ομάδα. Οι παίκτες όταν δέχονται την πάσα θα πρέπει να την δίνουν στον συμπαίχτη τούς γρήγορα ( το μέγιστο δύο βήματα με την μπάλα). 2) Πάσες σε τετράγωνο. Περιγραφή της άσκησης. Δημιουργία ενός γκρουπ 4 παικτών με μια μπάλα σε τετραγωνική διάταξη ( μήκος πλευράς 15 μέτρα ). Συρτές πάσες σε όποια κατεύθυνση επιθυμεί ο κάθε παίκτης. Ο παίχτης που δέχεται την πάσα πηγαίνει πάνω στην μπάλα, την μαζεύει, κάνει δύο, τρία κοντρόλ με αυτή προς την κατεύθυνση που θα δώσει την πάσα και αφού το κάνει επιστρέφει στην αρχική θέση του. Μετά από μερικά λεπτά η απόσταση μεταξύ των παικτών μεγαλώνει, και παίζουνε μεγάλες πάσες και σε ορισμένες περιπτώσεις οι παίχτες ακολουθούν τις πάσες τους.   Κύριο θέμα 1) Συνδυασμός και σουτ. Οργάνωση και λειτουργία. Έχουμε μια εστία με έναν τερματοφύλακα και σχηματίζουμε ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο με 6 κώνους και σε απόσταση 22 μέτρα η τελευταία πλευρά του ( ΕΖ ) από το τέρμα ( 12 μέτρα απόσταση ο ένας κώνος από τον άλλον ). Στους κώνους και Γ και Δ τοποθετείται από ένας παίκτης χωρίς μπάλα, στους κώνους Ε και Ζ τοποθετούνται από δύο παίχτες χωρίς μπάλα, και στους άλλους κώνους Α και Β τοποθετούνται όλοι οι υπόλοιποι παίχτες με μπάλα. Ο Α ξεκινάει παίζοντας το «ένα - δύο» με τον Γ και αφού ξαναπάρει την μπάλα δίνει πάσα στον Ζ1 ο οποίος στρώνει τη μπάλα στον Γ που κινείται ήδη προς το ημικύκλιο της μεγάλης περιοχής και σουτάρει προς το τέρμα. Οι αλλαγές θέσεων των παικτών θα γίνεται κυκλικά: ο Γ πηγαίνει πίσω από τον Ζ2, ο Ζ1 πηγαίνει στον Α, και ο Α πηγαίνει στον Γ. Ίδια ακριβώς διαδικασία και από την άλλη πλευρά ( Β, Δ, Ε ).   2) Συνδυασμός από τα πλάγια και σουτ. Οργάνωση και λειτουργία Η ίδια περίπου οργάνωση με την προηγούμενη άσκηση μόνο που εδώ οι θέσεις Ε και Ζ στελεχώνονται από έναν παίχτη. Επιπλέον τοποθετούμε στην αριστερή πτέρυγα από έναν παίχτη στις θέσεις Κ και Ι και από έναν παίχτη στη δεξιά πτέρυγα στις θέσεις Η και Θ, όλοι αυτοί χωρίς μπάλα. Όπως πριν ο Α παίζει το «ένα - δύο» με τον Γ και αφού ξαναπάρει την μπάλα παίζει μεγάλη μπαλιά στον Θ ο οποίος συγκλίνει διαγώνια και κάνει πάσα στον Η που έχει κάνει οβερλάπινγκ για να βγάλει την σέντρα. Ο Η σεντράρει στην μεγάλη περιοχή για να τροφοδοτήσει τους επιθετικούς Ε και Ζ οι οποίοι πρώτα έχουν κάνει χιαστί κίνηση. Ίδια ακριβώς διαδικασία και από την άλλη πλευρά ( Β, Δ, Ε ). Για το τέλος της προπόνησης παίζουμε ένα παιχνίδι 8 εναντίον 8 από την μία μεγάλη περιοχή ως την άλλη.